بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟

 

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟ روانکار ماهان : یکی از مشتریانم با جعبه ی دنده ی خود که به هیچ وجه نمی توان آن را باز نمود و تحت پوشش می باشد دارای مشکلاتی است . خود تولید کننده محصولی را که توصیه می کند روغن صنعتی ISO VG 220 می باشد با این حال به دلیل صاف گشتن دندانه های دنده ها و فرسودگی بیش از حد , مصرف کننده ها گریس NLGI #2 را با روغن دنده ی ISO VG 220 ترکیب می کنند . این مشکل تا حدودی با استفاده از این ترکیب حل گشته است . با این حال این سوال ذهن مرا به خود مشغول کرده است که آیا قادر خواهم بود به مشتری و یا به مصرف کننده توصثیه کنم به جای روغن دنده ی ISO VG 220 از گریس EP-00 که درجه ی گران بر روی آن مابین ۱۹۰ تا ۲۲۰ باشد , مورد استفاده قرار دهد ؟

 

روغن صنعتی

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟

هنگامی که روغن خاصی برای جعبه ی دنده ها از سوی تولید کننده ی تجهیزات پیشنهاد می شود , معمولا آن روان ساز را براساس شرایط کاری همچون , دما – نوع دنده ها و سرعت انتخاب می گردد . احتمال دارد کعه در این دستگاه استفاده از روغن ترجیح داده شود . به این دلیل است که گرما توسط روغن جذب شده و پراکنده می شود و روی سطح هایی که روغن کاری شده است جریان پیدا کرده و در سیستم دوباره به گردش بیفتد .

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد

معمولا برای جعبه دنده های کوچک که بیشتر کارمیکنند , گریس های نیمه سیالی همچون , NLGI #000 و یا ۰۰ برای اینکه از کار بیفتند توصیه می شود . این فرایند احتمال نشتی و نیاز دوباره به پر کردن مخزن روغن را کاهش داده و نگهداری و کار تعمیر ان را اسان تر می کند .

قیمت گریس

گریس های نیمه سیال کاربرد دیگری نیز دارند که یکی از کاربردهای این گریس در دنده های روباز بزرگ می باشد که سر و کار انها بیضشتر با بار سنگین می باشد . گریس مورد استفاده شده در این چنین فضاهایی غیر قابل برگششت بوده و از بین می رود . گریس با توجه به چسبنده بودن روغن و غلیظ کننده های حاوی آن در محل باقی مانده ولی پس از مدتی از مح جدا شده و از آن محیط آلاینده ها را هم از بین می برد , پس بنابراین ,این راه حل هم میتواند برای مدت اندکی موثر و مفید باشد . معمولابرای اینکه گریس قادر باشد زیر بار یا در دماهای ذبسیار بالا مقاومت بالایی داشته باشد , افزونه های گوناگون و زیادی در ترکیب گریس های دنده های روباز استفاده می شود .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده