بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟

 

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟ روانکار ماهان : یکی از مشتریانم با جعبه ی دنده ی خود که به هیچ وجه نمی توان آن را باز نمود و تحت پوشش می باشد دارای مشکلاتی است . خود تولید کننده محصولی را که توصیه می کند روغن صنعتی ISO VG 220 می باشد با این حال به دلیل صاف گشتن دندانه های دنده ها و فرسودگی بیش از حد , مصرف کننده ها گریس NLGI #2 را با روغن دنده ی ISO VG 220 ترکیب می کنند . این مشکل تا حدودی با استفاده از این ترکیب حل گشته است . با این حال این سوال ذهن مرا به خود مشغول کرده است که آیا قادر خواهم بود به مشتری و یا به مصرف کننده توصثیه کنم به جای روغن دنده ی ISO VG 220 از گریس EP-00 که درجه ی گران بر روی آن مابین ۱۹۰ تا ۲۲۰ باشد , مورد استفاده قرار دهد ؟

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد ؟

هنگامی که روغن خاصی برای جعبه ی دنده ها از سوی تولید کننده ی تجهیزات پیشنهاد می شود , معمولا آن روان ساز را براساس شرایط کاری همچون , دما – نوع دنده ها و سرعت انتخاب می گردد . احتمال دارد کعه در این دستگاه استفاده از روغن ترجیح داده شود . به این دلیل است که گرما توسط روغن جذب شده و پراکنده می شود و روی سطح هایی که روغن کاری شده است جریان پیدا کرده و در سیستم دوباره به گردش بیفتد .

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد

آیا می توان از گریس به جای روغن صنعتی استفاده کرد

معمولا برای جعبه دنده های کوچک که بیشتر کارمیکنند , گریس های نیمه سیالی همچون , NLGI #000 و یا ۰۰ برای اینکه از کار بیفتند توصیه می شود . این فرایند احتمال نشتی و نیاز دوباره به پر کردن مخزن روغن را کاهش داده و نگهداری و کار تعمیر ان را اسان تر می کند .

قیمت گریس

گریس های نیمه سیال کاربرد دیگری نیز دارند که یکی از کاربردهای این گریس در دنده های روباز بزرگ می باشد که سر و کار انها بیضشتر با بار سنگین می باشد . گریس مورد استفاده شده در این چنین فضاهایی غیر قابل برگششت بوده و از بین می رود . گریس با توجه به چسبنده بودن روغن و غلیظ کننده های حاوی آن در محل باقی مانده ولی پس از مدتی از مح جدا شده و از آن محیط آلاینده ها را هم از بین می برد , پس بنابراین ,این راه حل هم میتواند برای مدت اندکی موثر و مفید باشد . معمولابرای اینکه گریس قادر باشد زیر بار یا در دماهای ذبسیار بالا مقاومت بالایی داشته باشد , افزونه های گوناگون و زیادی در ترکیب گریس های دنده های روباز استفاده می شود .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده