بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک و روانکار های هیدرولیک صنعتی ، روغن های هیدرولیک ، شرکت روانکار ماهان : روانکارهای هیدرولیک به تعدادی از روانکارهای صنعتی میگویند که برای روغنکاری و واسطه ای برای جابجایی و انتقال قدرت استفاده می شوند.

روانکارهای هیدرولیک مناسب چه ویزگیهایی دارند ؟

موارد بیار زیادی برای استفاده وجود دارند. ولی انتخاب اشتباه آن موجب می شود که عمر قطعات کمتر شودو امکان دارد مشکلات پر هزینه ای بعدی را برای شما در بدنبال داشته باشند. برای انتخاب باید به نوع پمپ هیدرولیکی،و دمای کار و فشار پمپ روشن توجه کرد .که با توجه کردن به آن میشود درجه گراتروی و نوع روغن راتعیین کرد .اگرچه این فاکتورها کافی نمی باشند ولی باید به نوع روغن و کیفیت روانکار هک توجه داشته باشند .

روغن هیدرولیک

انواع پمپ هیدرولیک

۱٫پره ای
۲٫ پیستونی
۳٫ دنده ای ( داخلی و خارجی )

پمپ هیدرولیک پره ای چیست ؟

پمپ پره ای کهاسم آن مشخص است . در مرکز این پمپ ها تورهای (پره) غول پیکر وجود دارند که در اثر حرکت دورانی به دیواره ها برخورد می کنند. نگه داشتن این پمپ ها اکثرا گران هستند ولی در حفظ ثبات جریان به خوبی عمل می کنند. این پمپ ها ی پره ای برای سیالات با دامنه گرانروی بین ۱۴ تا ۱۶۰ سانتی گراد در دمای عملیاتی نیازمند هستند .

بخوانید : روغن صنعتی

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست ؟

پمپ های پیستونی پمپ های هیدرولیکی هستند که در عملکرد دوام زیادی نسبت به پمپ های پره ای دارند. نهایت ویسکوزیته معمولی برای پمپهای پیستونی در دمای عملیات ۱۰ تا ۱۶۰ سانتیگراد است.

پمپ هیدرولیک دنده ای چیست ؟

این پمپ ها در مجموع نسبت به دیگر پمپ ها ناکارآمد تر است .و دو نوع دنده داخلی و خارجی هستند. این پمپ ها برای سیالات با ویسکوزیته بالا (۳۰۰ سانتی گراد) کار آمد هستند .

  • مایع هیدرولیک : مایع هیدرولیک نفش اساسی در عملکرد یک سیستم دارد. ومایع هیدرولیک روی جابجایی گرما، جابجایی قدرت روانکاری تاثیردارد. مایع هیدرولیک می تواند در کاربرد آن موثر باشد. مایعات سنتتیک و مایعات واتر بیس برای کاربردهای مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مایعات نفتی : رایج ترین مایعات به حساب می روند که در پالایشگاه ها برای بهبود بخشیدن به عملکردهای آنها افزودنی هایی مانند ضد زنگ و ضد اکسیداسیون اضافه میکنند. پس این مایعات می توانند جایگزین بهتری برای مایعات مصنوعی بحساب آیند.
  • مایعات واتر بیس : این مایعات نسبت به دو نوع دیگر بندرت مورد استفاده قرار می گیرند و مورد استفاده آنها در جاهایی می باشد که احتمال آتش سوزی وجودداشته باشد . ولی از نظر قیمتی از مایعات سنتتیک ارزان تر و از مایعات نفتی گران ترمی باشند .

روغن هیدرولیک یکی از مایع های سیال می باشد وظیفه انتقال قدرت و حرکت دادن قطعه های خودرو را برعهده داشته است و به صورت کلی می توان گفت که به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

– هیدرولیک سنتتیک

– روغن نفتی

البته نمی توان گفت که این روغن ها فقط برای به حرکت درآوردن و چرخش فرمان اتومبیل ها مودر استفاده قرار می گیرند بلکه در موارد دیگری در صنعت کاربردهای متعددی داشته است. ولی می توان گفت بیشترین استفاده و کاربرد این روغن ها در خودروهای سنگین شامل جرثقیل ها، جک ها و پمپ ها می باشد و برای مواردی که نیاز به قدرت زیاد دارند در به حرکت درآوردن آنها نقش مهمی را ایفا می کنند.

اگر تا این قسمت مطلب را به دقت مطالعه کرده باشید قطعا متوجه شده اید که در یک سیستم هیدرولیک اصلی ترین قسمت آن به روغن های هیدرولیک وابسته است و شما اگر این روغن را برای سیستم خود استفاده نکنید شاید به صورت کاملی سیستم تان را از دست بدهید و دیگر هیچ کاربردی برایتان نداشته باشد به عبارت ساده تر می توان اینگونه گفت که سیستم تان فلج می شود. شاید در نگاه اول به کاربرد روغن ها توجه زیادی نداشته باشیم ولی قطعا در عمل متوجه ضرورت استفاده از آنها خواهیم شد.

زمان تعویض روغن هیدرولیک

علت های متفاوتی وجود داشته است که شما باید برای تعویض سیستم روغن هیدرولیک اتومبیل تان اقدام نمایید و اگر شما این موارد را مشاهده نمایید یعنی زمان تعویض فرا رسیده است و نیاز است که حتما آن را تعویض کنید.

در خصوص تعویض روغن هیدرولیک بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید شما ۲ روغن را با هم ترکیب نمایید چون در میان گرانروی و دیگر مواد تشکیل دهنده روغن های مختلف ، تفاوت های وجود داشته است. به دین ترتیب پیشنهاد ما این است که از یک نوع محصول استفاده کنید و به صورت کامل روغن قدیمی و کهنه را تخلیه نموده و بعد روغن جدید را جایگزین نمایید.

حالا نوبت به آن می رسد که ما از نشانه های تعویض روغن هیدرولیک آگاه شویم:

۱٫ اگر رنگ ظاهری روغن تیره شده باشد

۲٫ کف کردن روغن

۳٫ استشمام بوی سوختگی از روغن

۴٫ بالا رفتن میزان گرانروی و سفت شدن روغن

۵٫ اگر رنگ ظاهری روغن مات شده باشد

۶٫ کاهش میزان سطح روغن هیدرولیک

۷٫ موجود بودن آلودگی با توجه به اکسیده شدن روغن

روغن هیدرولیک از ۲ عامل فشار و جریان برای انتقال قدرت استفاده میکند. همانطور که اشاره نموده ایم تنها در خصوص حرکت و چرخش فرمان مورد استفاده قرار نمیگیرد و کاربردهای وسیعی داشته است. به صورت کلی جز یکی از انواع روغن های ضروری برای خودرو به شمار می رود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده