بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ثبت شرکت سهامی خاص ذهن ناب

ثبت شرکت سهامی خاص

پس از تصمیم برای ثبت شرکت و انتخاب نوع شرکت سهامی خاص برای ثبت شرکت خود به نکاتی در مورد شرکت های سهامی خاص می پردازیم تا با دید باز و روشن تصمیم به ثبت شرکت سهامی بگیرید.

ثبت شرکت سهامی خاص

تعریف شرکت سهامی خاص طبق قانون

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۴ نوع دوم شرکت سهامی خاص به این صورت تعریف می شود :

شرکت ‌هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده است. این گونه شرکت‌ها شرکت سهامی خاص ‌نامیده می‌شوند.

تعریف ساده از شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (حتی اگر موضوع عملیات آن ٫ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تامین می گردد و سرمایه آن بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود که سرمایه نقدی می باشد به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ٫ بعد از ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس مبلغ اسمی سهام می باشد.

موضوع شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۲ موضوع شرکت سهامی خاص به این صورت تعیین می شود :

شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می‌شود ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد و باید توجه داشت که شرکت های سهامی خاص می توانند موضوع غیر بازرگانی هم داشته باشند.

نکته: موضوعاتی که مجوزی است اگر در موضوع اساسنامه آورده شود باید جواز آن موضوع را از مرجع صادر کننده جواز ٫ کسب و اخذ نمود.

تعداد شرکا در شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۳ تعداد شرکاء در شرکت سهامی خاص به این صورت تعیین می شود :

در شرکت سهامی تعداد شرکاء نباید از سه نفر کمتر باشد و در شرکت سهامی خاص حداکثر تعداد شرکاء تعیین نشده است و می تواند هر تعداد شریک و سهامدار که شرکت لازم دارد در شرکت عضو و سهامدار و شریک شود.

توجه کنید موسسه ثبتی ذهن ناب میتواند شرکت سهامی خاص را با ۲ عضو برای شما به ثبت برساند.

نام شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی نام شرکت سهامی خاص به این صورت باید قید شود :

در شرکت ‌های سهامی خاص عبارت (شرکت سهامی خاص) باید قبل از نام‌ شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه‌ ها و آگهی‌ های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

نام شرکت سهامی خاص

به زبان ساده تر می توان گفت در تمامی اوراق و اطلاعیه و سربرگ شرکت و هرجایی که نام شرکت آورده می شود باید در کنار نام شرکت عبارت سهامی خاص قید شود. این موضوع برای تمامی شرکت ها و موسسات لازم الاجرا می باشد.

در حال حاضر به علت وجود شرکت های زیاد در ایران نام های تک سیلابی تا سه سیلابی تقریباً ثبتشان سخت شده است ولی موسسه ذهن ناب می تواند در این مرحله برای اخذ نام های تک سیلابی به بالا شما را یاری رساند.

در اداره ثبت شرکت ها بعد از تعیین نام شرکت ٫ نام تائید شده به مدت ۶۰ روز برای آن شرکت محفوظ می ماند و بعد از آن هر شخص دیگری می تواند آن نام را برای شرکت خود انتخاب نماید. 

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حداکثر ۵ نام را برای موسسه ثبتی ذهن ناب مشخص کنید که بر اساس اولویت باشد. برای تعیین نام حتماً با موسسه مشورت کنید تا زمان شما برای تعیین نام طولانی نشود و نام های مجوزی جزو نام شما نباشد.

سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس به این صورت است :

سرمایه شرکت سهامی خاص

در موقع تأسیس سرمایه شرکت‌های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر‌باشد. در صورتی که سرمایه شرکت بعد از تأسیس به هر علت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان‌ حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت‌های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می ‌تواند انحلال آن را‌ از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند. هرگاه قبل از صدور رأی قطعی موجب درخواست انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف خواهد نمود.
به زبان ساده می توان گفت سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس شرکت لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد ‌شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانک‌ها سپرده گذاری کرد. هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی ‌حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمائم آن به مرجع ثبت شرکت‌ها ارائه نمود. برای سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری الزامی می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده